Friday, June 12, 2009

The moments that last,the memories that fade.

Aku rasa ada banyak benda yang aku belajar dekat ceruk sandakan tu.

tapi taulah kan,when you feel like you have a lot to say nothing whatsoever comes out.

which is vere teh annoying.

satu benda yang aku masih tidak faham adalah semangat cintakan negara atau lebih dikenali dengan semangat patriotik.kenapa aku perlu berpatriotik?kenapa aku perlu berterima kasih kepada kerajaan malaysia?kerana keamanan yang kita kecapi sekarang?kenapa kenapa dan kenapa lagi.

walaupun nak dekat 3 minggu kelas kenegaraan tu berjalan,tidak banyak yang aku dapat absorb dari pelajaran-pelajaran cikgu rosmini.the only thing i liked about modul kenegaraan is khidmat komuniti since that's the only time we're allowed to go out of the camp.tambah-tambah masa pergi harvest square untuk tujuan bershopping tu WAHLAAAAAH.

keceriaan aku sukar dibendung pada hari tersebut.

tapi kemurungan aku juga sukar dibendung pada hari khidmat komuniti dimana kumpulan aku telah dibawa ke kampung gum-gum untuk sesi bergotong royong.SUDAHLAH PANAS MACAM !@#$%^&*,PAKAI HALF LORENG DENGAN SPIKEBOOT PULAK TU.

adakah anda tahu bahawa sepasang spikeboot itu anggaran berat bersihnya adalah sebanyak 15kilogram?fahamkah anda sekarang tentang penderitaan yang saya hadapi pada hari itu?

penderitaanku sukar dibendung.

sangat kurang gembira bila dipaksa membuat sesuatu ketika jiwa rasa terganggu.

No comments: