Saturday, June 13, 2009

Perasaan dan perasan.

Rasa terganggu masih membelenggu diri.

ayat pathetic pembuka bicara,
tepak sirih tanjung bidara,(?)
kunyah sirih mulut terbuka,
makan sirih penuh selera.

kenapa perlu bersyair ditengahari yang indah ini.

mana perubahan yang dijanjikan?mana,mana.

dalam satu hari tak sah kalau tak berbunyi alat telekomunikasi itu kan.

bleep test terakhir tidak dijalankan.aku masih tertanya-tanya.

kalau kau tidak buat/tidak pakai apa yang orang lain buat/pakai tidak bermaksud kau boleh memperkecilkan orang lain itu kerana apa yang mereka buat/pakai.

kalau kau tidak suka diperlakukan begitu jangan lakukan sebegitu kepada orang.

aku bukan jenis orang yang akan spend hundreds of ringgit for a pair of sneakers.

aku sayang sneakers jazz star rm28 aku.

tapi dalam konteks high heels tiada had maksima ok.its essential.

bila dah dapat handbag mng rm189,kemana akan dicampak beg bum rm99?

aku tertanya,tertanya dan masih tertanya tanya.

"when you stop caring,the world stops staring"

No comments: