Thursday, February 12, 2009

skittled

"its warm.and im shivering."

ok cam dah lame gile tak blog malas tahap ibu ayam dooooh.

dala gy bising suro gue bwat skating punye post.hahaha.ok la gy this one is for youuu!and qla and salele and SUHAILAKU TERSAYANG.

so last saturday i went to sunway piramid lah konon-konon mahu pergi ice skating.we planned this,uh,trip a few weeks before jugaklah.lin pon sepanjang mase tu dok nag aku cakap jangan pergila sumpah menyesal la yada yada yada.eps pon turut menasihati aku against it."MENGAPA SEMUA ORANG TAK PERCAYA DENGAN SKATING SKILLS AKU?"rintih hati kecilku.aku chat dengan lee a few days efore going.since she once went i asked her for useful tips.guess what she said?

BRING EXTRA CLOTHING.

i was like HAHEHAHEHAHE.apahal nak bring extra clothing oh aku mesti tak jatuh punyelah dengan gaya seriakbongkak mungkin yang aku oleh muster.

ok so back to the disaster trip.sebelum skating kitorang pergi tgk pink panther 2 dulu.gagaga.sungguh kelakar aku rasa seperti mahu ketawa tanpa henti.ok ketawa dan berhenti setiap lima saat untuk mengambil nafas supaya boleh menyambung ketawa lagi.wtf.tapi serious la,aku rasa lagi kelakar dari pink panther 1 kot.after dah habis tengok memang excited macam ape la nak finally pergi ice skating kaan.

and then we headed to the rink nak bayar ape ape sume.kitorang bayar rm18 je.wooohoooo!sebab bawak stokin and gloves sendiri.actually gloves tu gy yang bawak.aku syak tu gloves yang die pakai semamse berkebun.*muke penuh syak wasangke*

ade a few things i learned from skating,

1.DO NOT,i repeat DO NOT end your legs.you'll fall repeatedly like i did and crush ur ass bones to pieces like i did to mine.since i got superpowers like clair(WOOH WOOH) theyre now alomost fully recovered.only a fraction of em is still crushed haha.

2.If you dont think you can skate at the middle,then DONT EVEN TRY SKATING IN THE MIDDLE.you'll grop your nearby friends(in my case GY hahaaa) and you two will fall unceremoniously on the cold harrrd ice hence,crushing more of your ass bones.

3.BUT,dont e too afraid of falling.tak adventurous la wei.bes ape jatuh banyak-banyak kali.walaupun towards the end ade rase nak hentak kaki repeatedly atas ice tu kasi die peach kerana telah memecahkan tulang punggung tapi bess.ESPECIALLY BILA YOU ORANG JATUH AND MAMAT HOT DATANG MENGHULURKAN TANGAN HOT UNTUK MENARIK YOU ALL AAARRRGGHHH.altho that DIDNT happen to me.sheesh.all i get is the pro-gile-nak-mati tukang jage rink datang AJAR i bangun.JUST PULL ME UP JAGFKEJRGLDSKGSEUIRG!!

4.Kasut skating tu berat nak mampus and it will crush your buku lali together.so your kaki will melecet extreme macam i punya kaki.hoho.inilah padahnya memakai stokin pendek yang bajet oleh memanjang.

5.Pastikan anda pergi skating ramai-ramai supaya boleh kelihatan bodoh ramai-ramai dan jatuh ramai-ramai.sumpah you'll look silly gile kalau jatuh sorang-sorang and takde orang peduli like omg MALU GILEE.anda juge boleh skate ke tengah ramai-ramai dan jatuh di tengah ramai-ramai juge.tahutaaak qla tak jatuh langsung for the first half an hour kitorang maen like TENSION GAL apahal tak jatuh ah gy dengan i punya aju sudah seperti masuk swimming pool tahu taaak.sheesh tapi kami telah menjatuhkan dia selepas itu kerana geram akan glovesnya yang kering dan gloves kami yang basah lenjun perah oleh tige orang boleh mandi.

tapi post ini akan jadi tak best jika tiada



GAMBAR!

so inilah saya persembahkan gambar-gambar skating kami untuk tatapan anda(dan indirectly memalukan diri saya/kami)yang telah ditangkap oleh jurufoto profesional,salele dan SUHAILAKU SAYAAANNNGGG.



step one:duduk bertenggek di tepi dan observe orang-orang pro dahulu.suarakan rasa menyampah kerana ke-pro-an mereka dan sambung bertenggek samil bertatih-tatih dengan kaki yang kengkang.


step two:cuba skate ketengah sikit-sikit dengan gaya seperti orang-orang pro tadi.akan kelihatan bodoh dengan kaki bengkon 30 darjah kedalam tapi tak mengapa,skate je.kalau tak cuba sekarang bila lagi yo?


step three:cuba berpaut on each other bila rasa-rasa seperti hilang kestabilan dan akan jatuh menghentak lantai ais keras.


step four:jika tidak boleh berpaut secara berhadapan,cuba posisi lain seperti gambar diatas.setelah tiga empat langkah dalam posisi ini baru aku tahu ada risk yang lebih besar untuk jatuh jika terus berjalan begini.


step five:pautan keselamatan,GAGAL.this will result in sorang jatuh terlentang menghancurkan tulang punggung and sorang jatuh kedepan dan menghancurkan tulang lutut pula seperti yang terpampang dalam gambar di atas.kesakitan tiade tandingan.


step six:selepas sudah selesai proses saling jatuh menjatuhkan,duduklah sebentar di atas ais untuk sesi saling menyalahkan pule.
contoh dialog,
aika:APAHAL ANTI TAREK ANA?!
gy:MANADE ANA TAREK!ANTI YANG NAK JATUH DULU!
aika:ANA SKATE OK JE TAU TAK?!ANTI YANG TAREK ANA JATUH DENGAN ANTI SEKALI!*hysteria on ice*
gy:ANTI SUKE SABOTAJ ANAAAAA!

et cetera et cetera.


step seven:kecantikan dan kecomelan memainkan peranan yang amat penting dalam ice skating.jika anda cantik dan comel*muntah hijau* macam saya,anda akan dikerumuni ramai orang yang menghulurkan tangan untuk membantu anda berdiri.ah saya sungguh popular walaupun on the rink.I TEHH KINGGG.*kisses own feet in total awesomeness*


step eight:selepas proses yang panjang dan memenatkan tadi,kembalilah berdiri dan teruskan berjalan bersama(WALAUPUN ORANG ITU TELAH MENSABOTAJ LU DENGAN EXTREME TADI LIKE AAHHH AKU SUNGGUH ERDENDAM DENGANMU).


step nine:bile rase macam dah boleh skate seorang diri,berpisah lah 2 kaki setengah dari pillar of stregth anda(gogy and qilot) untuk bergambar seperti pro yang tahu main walaupun seenarnye kaki terketar-ketar menahan dari jatuh.INGAT SENANG KE NAK MENAHAN KENGKANG FOR 5.3 SECONDS HAH?


step ten:bila kaki dah rasa macam swelling parah dan akan explode dalam kasut 5kilo itu,segeralah keluar dari rink dan pergi dudok kat bench berdekatan dan merehatkan kaki.ambillah gambar kenangan dengan kasut skate suey tu walaupun dah tanggal kasut baru diorang nak bergambar so kene pakai balik kasut durjane tu ADOH LENGOH GILE KAKI.

so thats ten steps to being a perfect skater.NOT.haha.but if you want to make a complete fool of yourselves(girls do it.for FUN.horror much?haha) just follow my 10 steps to victoreehhh.dijamin tiada penyesalan.

oh i baru ingat lee punya advice lagi satu,

DONT SKATE ON PUDDLES OF WATER.

mula-mula i kept that in mind.tapi bila aku masuk rink tu aru aku perasan,THE FREAKIN RINK WAS MADE OF WATER PUDDLES.hence,keretakan tulang-belulang gue atas kejatuhan yang terlampau.macam aku south and rink tu north.the damn rink attracts my butt to the COLD HARD ICE.now i finally now why butts are made.TO BLADI CUSHION YOU WHEN YOU FALL IN THE SKATING RINK SHDUTWCSMHDG.

ok so this post is coming to an end.aku taktau bila aku akan post lagi.gaga.kalau rajin esok.kot.ill end this post with a Grateful Splink(LEE INVENTED SPLINK.NOT MEE) kerana saya tahu i have a lot of things to be grateful for.

Today's Grateful Splink:
Im grateful i have enough money to buy the full episode of Goong punya dvd.LEE SHIN I SUNGGUH CINTA SAMA YOU LAH AAAAAAAAAAAHHHHHHH.

No comments: