Sunday, June 6, 2010

The most awesome thing about having an iTouch

Semalam aku takleh tido. Dan oleh sebab aku dah agak boring dengan 200+ lagu yang ade dalam iTouch tu, aku pun teringin la nak dengar radio. Tapi egyfehfjgfrufgrtrfygrkfgrgffj iTouch takde function radio macam dekat phone -.- So aku pun terfikir la nak pegi search kat Installous (ni macam iTunes. Semua application kau boleh download, tapi bezenye yang ni FOC. Aku rasa care die berfungsi adalah someone hacked applications dari iTunes tu lalu pindahkah ke Installous. Kot. Entah) and cari manatau ada application untuk dapat local radio punya siaran ke ape kan.

Lepastu aku pun tulis la radio dalam kotak search(?) And then yang keluar semua Argentina Radio la Thailand Radio la Greece Radio la ftw. Lepastu aku nampak satu app ni name die Radio Live! (memang ade tande seru ok) Macam menarik je so aku pun baca la what it's all about.

AWESOME GILA DOH BILA GUNA APPLICATION NI KAU BOLEH DAPAT SIARAN RADIO DEKAT US, UK, GERMANY, AND SEMUA EUROPEAN COUNTRIES ON THE SPOT! (tanda seru ni memang aku kena letak ok)

So malam semalam aku tidur sambil mendengar siaran Radio Britain hahagahaaghagahgahga. I ♥ the British accent. And macam agak funny sebab dengar iklan diorang pasal the offers at the local supermarket and whatnot. Rasa macam dekat UK pulak. Isk T_T

Tapi yang tak berapa nak bestnya bateri jalan macam air paip. Either app ni memang makan banyak beteri ataupun beteri aku yang ****ed up. Kalau kau nak dengar stengah jam bolehla. Tapi kalau nak dengar sampai 4,5 jam tu memang dari 100% jadi 0 la beteri kau. Kalau kau ada iTouch dan Installous silalah cuba download ya. Best giler er er. At least you're experiencing(?) something new rightt. Mana lagi weh kat Malaysia ni kau boleh dapat siaran radio overseas huh huh huh (Indon tak kire)

So in conclusion, owning an iTouch is like the key to discover really awesome, unbelievable apps.

Buy one! :D

6 comments:

cely said...

ok sgt jeles. T.T

Aika said...

HAGHAGAHGAHAGHAGHAGAGAGHAGGGAAGAGAGAGA.

Dr. Yudi Purnadi said...

cool..does it still need internet/wifi connection for the 'international' radio function?

Najib Daud said...

oka.
i'll get it by tomrw.

lol.

Najib Daud said...
This comment has been removed by the author.
Aika said...

hasan: unfortunately, no T_T

najib: lolololololol. budak jordan kan kaya-raya bukan takat iTouch je Iphone pon mampu :P