Wednesday, December 31, 2008

hm?

ramai orang ada azam tahun baru.saya pun mahu juga.tapi saya tidak tahu apa yang saya mahu.jadi saya gunakan otak saya untuk berfikir tentang apa yang saya mahu.setelah saya berfikir saya telah tahu apa yang saya mahu.

saya mahu israel dibom dengan 30 bom yang menghentam hiroshima dan nagasaki.

saya mahu palestin menjadi negara yang aman damai dan subur dengan tumbuh-tumbuhan dan sebatang sungai dengan air jernih tanpa setitik darah mengalir dengan tenangnya.

saya mahu semua orang dalam dunia ini baling semua pasang kasut yang mereka miliki dengan sekuat hati ke arah muka !@#$%^&* bush si bastard itu.

saya mahu obama mengambil tindakan tegas dan asap tentang peperangan di iraq atau saya akan membeli sepasang 10-inch stilettos berjenama jimmy choo untuk dibaling ke kepalanya pada kadar kelajuan 350km/h.

saya mahu tinggal di sebuah negara islam dimana majoriti rakyatnya merupakan islam yang bukan hanya pada nama sahaja seperi yang kita lihat sekarang.

sesi mengomel:
jika anda perempuan yang beragama islam,anda wajib memakai tudung.jika anda kata tiada paksaan dalam islam dan anda ada pilihan untuk memakai tudung atau tidak,itu semua bullshit sahaja.ya saya pun tengok orang ramai tayang rambut kadang-kadang kena cucuk dengan lidi syaiton juga untuk sama tunjuk.tapi hanya satu benda yang jolt saya kembali ke realiti.

1 helai rambut=10 dosa

sanggupkah anda?saya ini sudahlah manusia yang hina lagi durjana.saya tahu memang saya ada dosa.nauzubillah banyak.sudah berdosa nak ditambah lagi dengan tayangan perdana rambut hanya-tuhan-yang-tahu berapa helai itu?tak apa saja lah.

kadang-kadang saya fikir?kamu orang ini tak fikir esok-esok kah?masih berpegang pada prinsip 'taubat bila dah tua'?ajal datang bila-bila.kurangkanlah dosa sementara masa masih ada.bila baca jangan kutuk saya kata "ah kau poyo je.mcam aku xtau ko pna slempang tudung" ah tunggu dulu,saya tak geleng kiri kanan lagi.saya berani angguk atas bawah dan mengaku.memang saya pernah selempang tudung.orang bodoh lah katakan.tapi sejak kebelakangan ni saya fikir lagi,apa guna?nak tayang apa?untuk tatapan siapa?harga diri aku ni macamana?tudung untuk tutup rambut dan dada.yang kau syok-syok pergi selempang tu ada apa?

saya jalan-jalan di one utama selalu saya nampak perempuan-perempuan yang barangkali masih belum mendapat hidayah ;bertudung selempang,berbaju baby tee dan yang paling menggelikan hati berseluar capri?"kau ni nak buktikan apa sebenarnya?"saya tanya-tanya.tapi tak berani lah nak tanya depan kerana saya masih sayangkan nyawa saya.saya pandang dan tersengih sahaja.dalam situasi sebegini tidak ada banyak yang dapat saya lakukan selain mencegah dengan hati iaitu selemah-lemah iman(masok pndidikan agama da ni weh).

eh tersimpang jauh pula.mari kembali ke azam-azam tahun baru saya yang sudah tak bunyi macam azam tahun baru itu.

saya mahu

saya mahu

saya mahu

uh saya sudah tidak tahu apa yang saya mahukan lagi.saya akan sambung tulis jika Allah berikan izin-Nya pada keesokan hari.dengan ini saya undur ini.babai anda semua.babai babai dan babai lagi.

No comments: