Saturday, August 8, 2009

Persepsi masyarakat.

Kenapa kan,kebanyakan orang memang sepantas kilat membuat judgment apabila melihat sesuatu yang pada mereka tidak elok dipandangan mata?

kenapa kan,kebanyakan orang tak pernah nak abide by the saying "NEVER JUDGE A BOOK BY IT'S COVER" walaupun dah berjuta kali dengar?

kenapa kan,kebanyakan orang tak berusaha nak mengenali seseorang itu dengan lebih mendalam sebelum passing judgments?

kenapa,kenapa dan kenapa.

persepsi masyarakat,

kalau yang bertudung labuh elok menutup dada sedap pandangan mata kalau mencarut kena pakai tudung pendek?

apa relevannya?

dont judge a book by it's cover don't judge a book by it's cover don't judge a book by it's cover.

cuba ulang ayat ni banyak-banyak kali sampai meresap sikit dalam jiwa.

this saying doesnt only apply to judging bad people,they also apply in the judgment of the good ones.

misalnya macam pembunuh bersiri.depan kawan-kawan dia baik gila tahap jfcwkjefek.tapi dekat belakang bunuh orang jugak.ada kawan-kawan dia tahu?ada kawan-kawan dia nampak?boleh kawan-kawan dia agak?

don't judge a book by it's cover,SEE.

i think this saying applies to me too.aku pakai tudung ,pakailah.memang ni perkara wajib kena buat kan.aku tutup aurat,memanglah.sekali lagi ni pekara wajib.tapi tolong ya,aku buat bukan sebab wajib sahaja.aku memang NAK pakai tudung.no oppresions whatsoever.

tapi aku rasa tak adil untuk seseorang itu menghakimi aku sebab aku MENCARUT.

dude,i'd be lying if i said i wasnt the least bit offended that you asked me to change into a shorter length of veil.

bagi aku,mencarut ni macam cara aku mengekpresikan diri sendiri.kalau contohnya terlalu teruja,terlalu marah,terlalu bengang,terlalu sedih.konpem ah aku mencarut punya.aku juga mencarut pada ketidak adilan walaupun ini jarang berlaku.

different people express themselves in different ways.some sing,some dance,some write songs.for me,it's writing.and if you've been following my entries you would probably know that cursing is a part of my writing style.if i don't curse,then i'll feel that i havent expressed myself in the uttermost way.

but that's me lah kan.

you may find cursing vulgar and thus,when you see other people cursing,you'll automatically call them immoral and vulgar too.

im not saying that you called me immoral or anything.

but i'd be lying if i said what you've said earlier wasnt the least bit offending.

it did offend me in a way,yeah.

so you see,different people have different ways of living,communicating and of course,expressing themselves.

rambut sama hitam,hati lain-lain kan?

im really grateful that you cared of my cursing habit but yeah it's just me.

bukanlah aika kalau tak mencarut.

thanks again =)

No comments: