Tuesday, January 13, 2009

katakan TAK NAK

aku rasa banyak benda yang aku nak buat dulu,aku tak nak buat sekarang.yes ppl,time heals it all(??)

i mean,age does affect your decision on stuffs.

for instance,when i was in standard one,i wanted to be a teacher.i knoo.WHAT WAS I THINKING?i have no patience at all yo.i guess my ambitions then were based on what i SEE.mummy was a teachers.figuress.

my next ambition was a banker.but as i learned khb i began to thnk,"account is such a !@#$%^&* subject.i tabik u lah daddy."msa pmr pun semua soalan pasal account i shoot.i langsung tak belajar sebab i do know when u have to stop studying for something hopeless lol.

list-list benda yang aku nak buat dulu tpi aku langsung tak nak buat sekarang:

1.amek lesen

aku tak nampak sebab untuk aku ambil lesen.bukannya aku boleh bawak kereta.lin pun boleh bawak kereta masa dia dah 25 tahun.apatah lagi aku yang baru 18 ni.lagipun semua kakak dan abang aku ada lesen.mereka boleh chaffeur aku ke mana-mana.inilah sebab aku belum mahu meracuni mereka untuk mendpat takhta anak tunggal yang aku idam-idamkan selama ini.parents aku memang jenis overprotective.aku nak naik lrt sorang-sorang pun dia orang tak kasi.swt -.-" so kesimpulannya aku akan ambil lesen bil semua kakak-kakak aku dah berkahwin dah berpindah rumah dan tidak boleh jadi chaffeur peribdi/hamba abdi aku lagi.juga bila daddy belikan aku sebuah kereta.ha ha ha.

2.berkahwin

selam ini aku naaak sangat gila-gila tahap jebon melilau di angkasa untuk kahwin.tapi sejak kebelakangan ni aku rasa uncomfortable with the thought of marrying a GUY.ini bukanlah bermaksud aku gay.tapi,entahlah.disebabkan blog ini agak 'open',aku akan beritahu disini sebab utama aku tak mahu kahwin.the thought of having an intercourse freaks me out.aku tahu,macam kuno gila fikir macamni.tapi selepas mengevaluasi chapter empat bio tingkatan lima yang aku belajar tahun ini,aku jadi seram sejuk apabila memikirkan perkahwinan.memanglah sunnah nabi.tapi aku rasa aku takkan bersedia.ataupun aku akan bersedia lagi 40 tahun.masih dara pada 57?ah takmahu!aku tidak mahu kahwin.tapi aku juga tidak mahu menjdi andartu.apakah?

selain intercourse,aku juga takmahu kahwin sebab aku kena share duit dengan suami aku.kalau aku kahwin,aku mahu hidup dengan prinsip 'my money is my money.ur money is my money also.so back off hubby.' ha ha ha.aku rasa sungguh feminist sekali.

satu lagi sebab aku tak mahu kahwin ialah sebab kena keluar duit banyak(apa aku obses sangat dengan duit ni).no lah.i mean,dengan dewan lgi,baju lgi,baju flowergirls lgi,hantaran lgi,makan lagi.dahla pihak perempuan kena balas lebih dua dulang.wtf?kata laki ketua keluarga.kaulah bagi aku lebih dua dulang.aku tak faham dengn adat yang satu ni.tapi aku suka maskahwin(ke mahar.aku lupalah oO).sebab aku yang dapat duit.ceh,macam boleh bawak masuk kubur saja duit ni.astaghfirullah.

aku mahu juga ada anak.sebab utamanya ialah aku nk tengok muka dia macam aku atau macam suami aku.aku harap aku akan berkahwin dengan orang yang berkulit cerah(tak sedar diri) supaya anak aku putih-putih belaka dan tidak perlu melalui zaman kanak-kanak yang tragis seperti aku.aku takmahu anak aku diejek juga.ha ha ha.mengapa aku rasa ayat ini sungguh lame dan cheesy.

aku harap aku akan kahwin dengan seorang mat saleh yang muka macam joe jonas suatu hri nanti.eh,takmahulah.nanti aku tak boleh tidur kerana asyik usha muka dia yang sungguh elektrik hot.rasulullah kata yang penting agama kan?dahlah sekarang ni susah nak cari lelaki yang solat lima waktu penuh.nak solat pun payah.sigh.

hish cakap pasal solat-solat ni aku pun belum solat maghrib lgi.padahal dah 0737.kakak aku pun dah cakap,"hoi hang nak jadi kaper ke?" ha ha ha.
aku tahu dia bergurau so aku tak heran.heh.okelah.nanti aku smbung lagi.babai.

No comments: