Tuesday, January 20, 2009

school

aku bru habis baca lee punya latest post.titled AKU KENA.lee sumpah ko sound pressurized gile lmao.

aku rasa aku akan mati kalau parents aku macam parents lee.lee pandai tak heran.aku ni dahla bebal bodoh lagi lembab dan kuat main.cari nahas?

msa tadika aku tak ingat pun ada periksa ke apa.yang aku ingat masa belajar doa-doa aku selalu terbayang punch dekat pelangi beach resort.dont ask me why.atmosphere tu mengingatkan aku kepda pelangi beach resort punya punch.ada lagi satu benda aku ingat.masa hari last tadika,kawan aku(nm dia qarina.kot.) suruh aku bagitahu mak ayah aku yang aku dapat nombor dua dalam kelas.i never told them.aku tak faham kenapa dia suruh aku bagitahu macamtu.

1998.sekolah rendah islam hira'.masuk darkah satu lagila batak aku.main paperdoll bawah meje.asik tak bawak buku kena diri atas kerusi je.both semesters aku dapat nombor 20-something.aku ingat budak yang dapat nombor satu.nama dia sabrina.pandai cam !@#$%^&*.dia jarang tegur aku.sebab aku bodoh kot.Allah je yang tahu.aku tak heran langsung pasal studies.tapi ada satu subject yang buat aku tertarik.English.satu-satunya subject yang aku dapat A dan membolehkn aku mendapat tempt 20-something rather thn 30-something.

darjah dua sama.kuat maintapi aku rasa aku pandai siket darjah dua ni.aku taktahu kenapa.it just happened.ok macam kena jampi serapah ke ap nak bagi pandai lol.semester first aku dapat nombor 11.kir gila punya achievement lah tu since darjah satu dulu aku dapat nombor 20-something kan.aku bagitahu mak.mak happy.aku happy.ku ingat satu peristiwa(skema nak mampus) ni masa darjah dua.ada uztaz tengah ajar tulisan jawi.dia suruh satu kelas baca ayat ni,"emak bawa raga ke pasar." semua orang pon bacalah.aku ni duduk barisan depan sekali.depan meja cikgu pulak tu.the third time dia suruh ulang aku cakap, "emak bawa raga ke jamban." pstu aku terkekeh-kekeh gelak dengan asiah,bestfriend aku masa tu.aku tah tahu kenapa dia marah gila kat aku.i was 8 years old la wei.have some sympthy la.uztaz tu(aku ingat lagi nama dia tuan ismail) suruh aku berdiri sepanjang waktu kelas dia sampai hujung tahun.minggu depan tu dia pindah sekolah.ironinya.second semester pulak aku dapat nombor 7.masatu memang kira pandai habis ah.aku ingat semua subjek aku A kecuali fiqah aku dapat 78.tapi kenapa aku dapat nombor 7?aku duduk kelas pandai kot.entahlah.hadiah nombor 7 aku bes.ayah beli dua ekor kura-kura kat aku.satu apatah nama.lgi satu gabai.sebab ia membesar dengan sungguh cepat sekali.masa aku darjah lima aku lepas gabai kt central park punya tasik.god knows apa dah jdi kat ia sekarang.

darjah tiga aku tak ingat apa-apa sangat.melainkan setiap kali waktu rehat aku akan dikejar oleh seorang budak lelaki hingusan(serious.hidung dia asyik ada hingus warna hijau) keliling sekolah.aku selalu lari ke toilet atau ke kelas tyah untuk mendapat perlindungan.leps tyah marah budak tu blah.aku suruh tyah teman aku balik sampai kelas.budak tu ikot kt blakang.dia menyorok tepi blok sebab nak kejar aku lagi.aku juga ingat yang both semesters aku dapat nombor sebelas.tak impressive langsung.masa sekolah rendah tak dasat sangat aku kena marah.sebab budak-budak lagi kot.

darjah empat:blank.
satu je aku ingat.all this while subjek aku yang lain banyak turun naik.tapi english aku tetap A.lup nak bagitahu.aku start suka english since the first time i watched sesame street.cerit bodoh u may say.tapi sumpah aku suka gila sesame street tu.aku ingat the first time i heard the word 'children'.aku sanggup call mak aku kt sekolah nak tanya what does it mean.mak aku xjwab.aku call ayah ku pulak.ayah aku pun layan la anak bongsu umur 5 tahun dia ni.lepstu balik rumah dia terangkan kat aku pasal singular dengan plural.aku ingat.aku ingat lagi.

darjah lima.2002.aku sekolah kat hira' lima bulan je.masa ujian bulan mac aku dapat highest english.aku bangga gila cikgu(nama dia timah nor.kenapa aku ingat nama semua orang?) bagi kertas aku last sekali while saying,"atikah got the highest mark for english!"enthuthiastic gila.96 je pon.i bet lee tak pernah dapat kurang 99.99%.bulan lima aku pindah al-amin.didnt remember much.yang aku tahu bahasa arab aku macam tahi.serious.aku pernah mengarut cipta muzakar muannath(muanas?) untuk ana.aku cakap ani.kena rotan dengan uztaz sedas.

darjah enam bes gila.kawan ramai.cikgu kenal aku.aku kan kepoh.biasalah.hehe.trial aku tklah tahi sangat.ada twice aku dapat 3A 2B.once aku dapat 4A 1B.UPSR aku dapat 5A.sampi sekarang aku rasa cikgu yang tanda kertas math UPSR aku mabuk sebab 70% aku taram.or maybe graf turun.turun bawah gila.aku happy.mak ayah aku proud.tau hadiah aku mintak apa?buku 5th Harry Potter yang aku habiskan dalam 18 jam.what a waste.lagi satu benda aku ingat msa darjah 6 was how fat al-hasan was.haha.sorry hasan.i still cant forget the sight of you swinging your briefcse every wednesday.

form one awal tahun konon berazam nak belajar.dah excited kan dapat UPSR 5A.konon-konon PMR pon nak dapat 9 ah.tapi perangai aku jadi macam perangai aku darjah satu balik.kuat main.gossip sana.gossip sini.semangat assobiyah memang menebal dalam kalangan kami.first semester aku dapat nombor 25.second semester aku dapat nombor 30.tengok teruk tak teruk aku main.lee yang sama kuat main tu pun koman-koman dapat nombor tiga.aku ni pulak sepanjang tahun kena rotan,hanger,penyapu,penyepak,sepak,hentam etc etc dengan mak aku sebab belajar macam tahi.homework tak pernah buat sampai cikgu bgitahu mak aku.gila.masuk keluar bilik disiplin tak payah cakapla.mengalahkah banin.tahun paling aku benci memang tahun 2004.tapi the fun bit aku tak boleh lupa ah.

form two.kuat main jugak.tapi kurang sikit la.semester satu aku dapat nombor 10.WOOH.gila pogi happy.thun ni jugak aku first time da handset.tahap batak tu tak payah cakap la ye.semua orang aku msg.haha.ok dah dah dont get carried away.

form three aku suka tapi tak suka.suka sebab aku dah baik dengan wany.tak suka sebab ada sorang asshole ni mendistract aku dari belajar.so instead of 9Aa aku dapat 5As je.melayang la 1k yang mak janji nak kasi aku.aku tak expect pon dapat 9.aku rasa boleh dapat 6 sebab geo memang aku confirm semua betul ah.tapi sayangnye aku submit kerja kursus lewat 2 minggu.shit.

form four jangan cakapla.first sem punye exam aku rasa aku dapat 7 or 8 9Gs.TAK BELAJAR LANGSUNG.batak dapat fon baru la katakan.msg,syok sendiri,mms gmba syok sendiri,ngutok,ngumpat.tu jela keje aku.tak sedar diri tahun depan nak spm.semester dua god knows aku dapat nombor berapa.masa datang ambil reportcard cikgu siap listkan nama aku as one of the students yang DIADVICEKAN tukar ke art stream.cikgu ckap aku tak boleh handle science stream.tapi entahlah.balik rumah aku dah baca dah buku ekonomi f4.aku dah tau dah buruh profesional tu apa.

form five aku pindah dari al-amin.sumpah rasa macam kena robek hati.lama weh kenal diorang.especially kaulah.dari darjah 5 aku rapat dengan dia.dy,fza,lat pon dah pindah time tu.aku rasa empty.aku pindah pergi SMK seksyen 10 KD.freaked out habis.first time masuk sekolh multiracial kate.tapi as time passes by aku fit in allright.aku belajar belajar belajar.tiba-tiba daya saing aku timbul dengan amy.aku nk beat dia.aku takthu kenapa.tapi everytime dia dapat marks yang lagi high dari ku mesti aku rasa macam nak tikam dia.hehe.sorry my :D ujin mac aku dapat 6A.alhamdulillah la.semested first aku tak ingat.3A je kot.at least aku tak dapat 8 G9s dah.hehe.trial aku alhamdulillah lah result die.spm ni aku tawakal je.aku ada feeling yang aku akan pass with flying colours insyaAllah.jangan tanya aku kenapa.i just do.hehe.

so we'll just wait and see how spm will turn out lah.aku nak dapat straight As bukannya sebab apa.aku nak tengok mak dengan ayah senyum je :)

No comments: