Saturday, January 10, 2009

memories

haritu aku pergi giant nak beli groceries.sabun badan ku pun dah habis and aku paling jengkel bila meme marah aku sebab tak beli sabun.so aku pun jalan pegi dekat toiletries punya section.aku cari sabun yang best dan wangi.kenapa sabun tak ada tester?shessh.

aku tengok sana,tengok sini.tiba-tiba aku nampka satu sabun ni.aku terus jalan pergi ambil sabun tu dan pegang dengan erat.sabun palmolive colour merah.bau sabun tu mengingatkn aku pada tahun 2006.sabun tu mengingatkan aku pada kau.

bila aku pegang sabun tu,aku rasa macam ada flashback tahun 2006 dalam kepala aku.banyak muka ku dalam flashback tu.memang bnyak.

tahun 2006.tahun paling ter-least jahil aku dalam tiga tahun sekolah menengah.aku rasa lah tak jahil sangat.tapi msih jahil juga.first time aku nampak muka kau masa darjah lima.aku bru masuk sekolah.aku buat tak heran sebab kau tak hensem pon.tapi bila kau masuk dalam geng pengejek-pengejek setia aku,aku mula menyampah kat kau."kau pun hodoh ada hati nak ejek aku lagi."aku kata dalam hati.tapi tu masa 2005.

aku mula berkomunikasi dengan kau sebagai seorang manusia yang bertamadun masa aku stu group debate dengan kau.aku ingat.debate bodoh.aku lagi bodoh sebab masuk.dah la ada kau.manusia paling jengkel dalam dunia.aku masuk sebab ada hasan je since time tu aku masih suka kat dia lagi.ceh berani gila tulis kat sini.haha.tapi tak apa.tu dulu.sekarang pon aku masih suka kat hasan.tapi more as a friend :)

aku ingat masa tu pj.aku tengah main pingpong dekat pondok.aku pakai bat pingpong,dy pakai cover bat pingpong.haha.rindunya.lepastu hasan datang.eh ke wany datang kata korang nak bincang isi.aku dah tak suka sebab ada kau.tapi sebab aku dah terjebak aku pergi jugak walaupun setiap langkah tu aku rasa macam tengah heret 3 tan batu gunung.aku ingat lagi yang jarak antara aku dan kau dan hasan lebih kurang 6 kaki.haha.bincanglah sangat.biasalah kan,al-amin.kalau duduk semeja kene freekick dengan cikgu pulak.kita bincang bende bodoh.aku tak tahu apa yang aku dapat dari perbincangan 6 kaki tu melainkan aku dah membazir masa main pingpong meraban aku dengan dy.

malam tu kau msg aku.07/05/06.pukul 0728.maghrib.kadang-kadang aku benci sebab i remembered the smallest details about you.kau tanya,"ni sape?".aku meraban meraban sebab aku pun tak tahu kau sape and aku tak suka layan strangers dekat telefon.pstu kau cakap kau 'member debat'.ku pun bingung.takkan hasan sebab nombor dia lain.aku tahu.so there's only one person left for me to guess.kau.

debat lepas second round kita kalah.sebab tak ada teamwork.bodoh dah aku sorang perempuan and korang asyik berkepit mana nak ada teamwork.debat pon merapu.sumpah aku rasa like the biggest loser ever masa debat tu.aku ingat lepas dah habis debat kau pun tak continue messaging aku dah.aku pun masih tak heran dengan kau masa tu walaupun aku dah boleh terima kau sebagai seorang manusia yang bertamadun.

a few weeks later.masatu aku tengah msg dgn kau.ingat tak kita msg dalam english?sebab aku tak tahu nak bahasakan diri apa kalau aku msg dengan kau dalam bm since kita dah quite close masatu.kau tanya aku suka siapa.aku tahu ni cue kau suka aku and expect ill say the same.walaupun masa tu aku masih anggap kau macam kawan.aku suruh kau teka(manja habis ah).aku kata tiga huruf.huruf pertama y.maksud aku you.kau pergi teka yan.bodoh kau.

lepastu mulalah tahun paling miserable dalam hidup aku.

yang ni aku tak boleh lupa.aku ingat masa tu hari guru.aku pergi sekolah sekejap lepastu pergi perpustakaan negara dengan lagi 5 orang kawan ketat aku.kau pun pergi sekolah tapi lepastu kau pergi lepak dengan kawan-kawan tak guna kau dekat medan.aku nampak.aku tersengih sorang-sorang bila dy tunjuk kat kau yang tengah minum air apa tah tu.masatu aku tengah msg dengan kau lagi.tiba-tiba perangai kau jadi macm syaiton.kau kata hasan heng tak bagi kau msg dgn aku sebab dia suk aku.wtf sumpah aku langsung tak percaya.sejak ku kenal hasan heng aku benci dia dia benci aku.so aku tahu kau memang menipu.lepstu kau kata kau nak break dengan aku sebab hasan heng.aku sedih.kau kata lepas ni jangan msg kau dah sebab fon kau akan meletup kalau terima msg dari aku.masatu tak sampai sebulan lagi aku kapel dengan kau.aku hiba dan sedih sebab sekejap sangat sebab aku dah mula get attached dekat kau.aku dah mula sayang kau.

tapi lepas beberapa hari kau msg aku.kau kata kau tak biasa kalau tak msg dengan aku.aku suka.gembira.happy.delighted.tapi kau cakap jangan bagitahu hasan heng nanti dia marah kalau dia tahu aku msg dengan kau.wtf macamana pon aku nak bagitahu dia.kadng-kadang aku perasan kau tak ada otak.aku tahu hasan heng tak bagi kau msg dengan aku sebab dia pun benci aku macam aku benci dia.

kita pun sambung reltionship yang terbengkalai tadi.makin lama aku makin sayang kat kau.walaupun kau banyak kali buat aku ras bodoh hodoh dan sakit hati aku masih maafkan kau.aku masih sayang kau.masa dah start pui.aku tengah buat presentation sejarah malam tu sambil tunggu kau msg sebab since tahun tu pmr fon aku kena tarik.weekend je aku dapat.tiba-tiba masuk msg.nama kau.aku bukak dengan senyuman.tapi senyuman tu tak tahan lama pun.msg sepanjang tiga page(sms punya page) tu hanya msg megutuk.yng paling aku ingat dari msg tu kau kata aku hitam macam bontot kuali dan tak sedar diri perasan lawa.aku menangis teruk.presentation sejarah aku terbengkalai.aku tak paham kenapa kau hantar macamni.aku taktahu nak reply apa sebab aku rasa macam hati aku kena siat-siat dengan pisau.lepas 5 minit menangis aku reply,"ok." pukul duabelas malam tu.aku tengah sambung buat presentation tadi.tiba-tiba ada nombor kau bagi msg lagi.aku tengok fon tu lama sebelum aku ambil keputusan untuk bukak msg kau.rupanya pesanan call-me-back.dh bais kredit nampaknye menghina aku tadi.aku cakap dalam hati,"my ass lah aku nak call kau.*insert censored word here* punye laki."

esoknya ade pui.aku taknak pegi sebab ade kau.aku tak nak tengok muka kau.benci sangat.aku rasa nak pukul kepala kau dengan baseball bat bagi pecah.tapi aku pergi jugak.satu hari aku tak pandang kau langsung,rekod.balik tu kau hantar msg.kau cakap hasan heng yang hantar.aku ragu-ragu nak percaya.tapi sebab hati aku dah melekat dekat kau aku pon percaya dengan babibutany.aku maafkan kau,aku terima kau balik.bodoh.aku tahu.sekarang baru aku nampak kebodohan aku dulu.

ada lagi satu benda jadi a few weeks after that.aku kelas same dengan kau.aku tengah gelak dengan kawan-kawan masa buat latihan.tahu jelah bila aku rasa something lawak.aku gelak sambil pukul kawan aku sebab cakap benda yang sangat lawak dan bodoh.aku pun dh tak ingat apa.masa tu cikgu azhar datang.dia suruh sorang banin ni pas kertas graf latihan dia bagi last week.satu kelas punya.kawan-kawan kau pun gelabah pegi kerumun kerts tu.lama sikit baru banin mane tah pas aku punye melalui tingkap kels tu.aku nampak ada orang tulis kat atas kertas tu,"dont be so fucked up."tulisan kau.aku kenal.satu hari aku dudok senyap dalam kelas.orang tanya kenapa.aku diam.hati aku sakit.malam tu aku langsung tak pandang fon aku.aku dah patah arang dengan kau.aku dah nekad aku nak break dengan kau.aku bukak fon.ada msg kau.ku tanya jugak kau,"why?".seperti alasan kau sebelum-sebelum ni kau kata papa yang tulis.buat kli ketiga,empat aku percya lagi.aku maafkan kauku terima kau balik walaupun hati aku masa tu dah sakit beyond repair.aku tak tahu kenapa aku asyik keep accepting kau.sayang berlebihan?mungkin.buta?kemungkinan besar.

lepstu ada lgi satu.msa tu aku pergi kedai kat depan tu dengan dy.aku nak beli topup.nak msg kau.semuanya kau.on the way balik,dri jauh aku nampak kau,helmi(ke hasan heng?) dengan aisamudin si jengkel.aku buat bodoh.tiba-tib dy tanya aku,"amnde kt blakng baju nt tu?" aku pusing belakang.bju aku kena minyak banyak gila.kotor.aku geli.mesti kena masa aku duduk dekt kerusi kedai topup tu.sambil menyumpah aku lri balik pergi sink jimat,kedai sebelah kedai jual topup.dy ikot.masa aku tengah menggelupur basuh baju kau dengan lgi 2 ekor hantu sampai.lepastu kawan-kawan kau pun jerit,"BAJET ARTIS AA NAK LARI-LARI.KAU INGAT KAT LAWA SANGAT KE HA?PERASAN LA WEI!"yng aku pling rasa macam nk bunuh diri sebab aku nampak bibir kau turut bergerak dan mengata aku.dah empat kali aku buat aku macamni.aku pergi belakang kedai.aku menangis lagi.dy pujuk.aku taknak dengar.mas tu aku rasa nak nangis sampai eyeballs aku keluar.aku dah tak kesah.benda-benda yang kau cakap tadi memang dah shatter semangat aku nak hidup.masa aku menangis,kau pergi belakang kedai tu.and ku still ada nerve tanya kenapa aku menangis and suruh aku rileks.huh?kau memang manusia paling bodoh pernah aku kenal.aku tak pandang kau.aku tarik tangan dy.balik ke sekolah.

weekend tu kau msg aku.kau kata kau tak cakap.kawan-kawan kau yang cakap.bodoh.pembohong.penipu.aku nampk mulut kau bergerak.ni memang puncak kebodohan aku.aku maafkan kau buat kali keempat dan aku terima kau dalam hidup aku lagi.kenapa aku bodoh sangat?

the following months aku happy dengan kau.tak ada masalah macam dulu lagi.aku ingat kau dah berubah.aku suka.aku paling suka bila kau bagi lahu hinder,lips of an angel dekat aku.aku rasa macam dihargai gila weh.so makin bertambah-tambah la sayang aku dekat kau yang tak guna tu.

leps pmr,aku ingat aku akan jadi makin rapat dengan kau.tapi kau asyik pergi cc.main dota.online pun sekejap.topup kau malas.kadang-kadang aku yang topupkan.

lepastu aku dapat tahu kau ada perempuan lain.

aku tahu password myspace kau sebab kau pernah suruh aku edit pge kau.a while after that kau tukar password kau.kau tak bagitahu aku.aku dapat mentol menyala.aku cuba password myspace kau dekat password email kau.dapat.aku bertambah suka.aku pergi dekat myspce,aku tekan forgot password.and aku dapat password baru kau.aku bukak account kau.aku nampak new msg.being myself aku pun bukakla msg kau tu.macam memusykilkan.aku bukak profile orang yang hnatar msg tu dekat kau.perempuan.cina.comel.aku dah mula tak sedap hati.aku baca komen kau.ada perkataan muah.aku rasa nak menangis lagi.

bila kau dah topup aku msg kau.aku tanya perempuan tu sapa sebab dekat komen pon ada.aku tau,bunyi macam clingy gila.tapi takdela clingy sangat pon.kau kata kawan tuisyen.ku percaya lagi.kenapa aku senang sangat percaya dekat kau?

aku dapat rasa we're drifting apart since raya.kau jarang online.kau jarang topup.kadang-kadang sekari tu tiga msg je kau bagi.aku rasa macam aku tengah fighting for a lost cause.and all that while komen kau dengan perempuan cina yang aku dapat tahu namanya inez tu pun makin bertambah.aku mula ragu-ragu kat kau.


satu hri aku bukak profile kawan inez yang ku thu sama tuisyen dengan kau jugak.ku nampk dia komen kau,"hei harini u klua dating dgn inez haa?"kau cakap kat aku kau tidur.babi kau.biar bahasa aku vulgar.kau memang patut divulgarizekan.malam tu pukul 10 baru kau msg aku.kau cakap kau baru bangun tidur.bullshit.tapi aku tak cakap dekat kau apa yang aku tahu.aku simpan sorang-sorang.kadang-kadang aku bagitahu dy.tapi despite all that,aku still sayang kau.curse you for making me love you that much you worthless piece of shit.

masa tu aku tengah sibuk nak pindah rumah bandr utama dari ttdi.kau pun jarang msg.so aku occupied la jugak.satu hari tu masa kau msg kita gaduh.aku tak ingat kenapa.tapi aku ingat lepastu aku cakap kat kau aku nak campak fon aku smpai pecah sebb aku taknk msg dengan kau dah.kenapa tah aku marah sangat.lepastu aku tutup fon.malam tu aku bukak.kau hantar 5 msg.semua isi sama.kau nak break.kau kata kau dah bosan dengdan kerenah aku.lepas semua yang AKU lalui KAU nak break?aku balas something aku tak ingat.tapi pedas.kau reply.dalam msg tu kau ckp inez lgi baik.kau lagi sayang dia dari aku.she's worth it and im not.kau puji dia kau kutuk aku dalam msg tu.basah lenjun tuala aku malam tu.aku menangis menangis menangis.aku tidur dalam tangisan.aku tau,cheesy.tapi betul.

tapi it doesnt stop here.ada the second part.tangan aku dah sakit tahap ganja menulis.nanti rajin aku sambung.

kau memang seorang asshole yang sejati.tapi sayang aku dekat kau tak hilang sampai sekarang.raees.

p/s:aku malas nk tuka name sebab this is MY blog after all.

No comments: